Uusi opas: Asiakaskokemus kiertotaloudessa

Design Forum Finland on tuottanut sarjan oppaita ja videoita, jotka ohjaavat tutustumaan kiertotalouteen ja sen hyötyihin yritysten liiketoiminnalle. Yksi aiheista on asiakaskokemus.

Asiakaskokemus on tärkeä osa kiertotalousperusteista muotoilua. Muutos asiakkaiden tarpeissa tarjoaa yrityksille monenlaisia vaihtoehtoja kiertotalousliiketoiminnan kehittämiseen. Opasvideo tiivistää, miten asiakas tulee ottaa huomioon kiertotalouden mukaisen suunnittelun yhteydessä.

Aihetta syvennetään oppaassa Circular Design & asiakas. Kiertotalouden tarkastelu asiakkaan näkökulmasta on haastavaa tai unohtuu helposti. Vaikka yritys olisi panostanut asiakaskeskeisyyteen, kiertotalouden kohdalla keskitytään helposti tuotantoon ja prosesseihin. On tärkeää pohtia kuinka kiertotalous vaikuttaa organisaation asiakkaisiin. Millä tavoin asiakas suhtautuu muutokseen ja mitä kiertotalouden ratkaisut voisivat tarkoittaa hänen arjessaan?

Opas on suunnattu PK-yrittäjien tarpeisiin asiakaskokemuksen kehittämiseen kiertotaloudessa.

Sisällön ovat tuottaneet yhteistyössä Design Forum Finland ja Frankly Partners.

Lisää kiertotaloudesta ja sen periaatteiden mukaisesta muotoilusta löydät tietopankistamme. Sarjan edellisen videon ja oppaan löydät täältä.