1993
From Dreams to Reality oli Pohjoismaiden ja Baltian maiden yhteinen muotoilunäyttely vuosina 1993–1994. Aloite siihen tuli kesäkuussa 1990 virolaisilta, jotka olivat käyneet tutustumassa Malmössa pidettyyn laajaan NordForm 90 -näyttelyyn.
Ensimmäinen pohjoismaisten ja Baltian maiden muotoiluorganisaatioiden välinen virallinen näyttelykokous järjestettiin Tallinnassa jo syyskuussa 1990. From Dreams to Reality -näyttelyn järjestivät Scandinavian Design Council, joka oli pohjoismaisten muotoiluorganisaatioiden yhteiselin, ja Baltic Crafts and Design Committee. Näyttelyarkkitehdiksi valittiin virolainen Juri Kermik ja graafiseksi suunnittelijaksi tanskalainen Torben Skov. Näyttelyn pohjoismainen sihteeristö sijaitsi Helsingissä Design Forumissa ja Baltian maiden sihteeristö Tallinnassa Eestin Taidemuseossa.
Näyttelykonseptissa heijastuivat Pohjoismaiden ja Baltian maiden erot ja erilainen historia. Pohjoismaat esittelivät lähes pelkästään teollista muotoilua ja sarjatuotantoa, Baltian maat taas perinteistään ja historiastaan johtuen värikästä taidekäsityötä.
Näyttely oli laaja: tuotteita ja tuotesarjoja oli 550. Kahdeksasta maasta osallistui näyttelyyn 240 tekijää. Kiertonäyttely avattiin ensimmäisenä Tallinnassa 21.6.1993 ja sen yhteydessä järjestettiin myös muotoilukonferenssi. Tämän jälkeen näyttely oli esillä Vilnassa, Riiassa ja Göteborgissa sekä viimeisenä Helsingin Kaapelitehtaalla kesällä 1994.
Näyttelyllä oli Baltian maille sekä kulttuurinen että poliittinen merkitys. Viro, Latvia ja Liettua itsenäistyivät uudelleen vuonna 1991 näyttelyhankkeen valmistelujen ollessa käynnissä. Näyttely oli monelle baltialaiselle kävijälle ensi kosketus skandinaaviseen muotoiluun. Pohjoismaat halusivat näyttää, miten laaja-alaista muotoilu voi olla, ja keskittyivät näyttelyssä arkitavaraan ja sosiaaliseen muotoiluun.
Toisaalta näyttely-yhteistyö edisti Baltian maiden kulttuurista itsenäistymistä. Baltit halusivat verkostoitua pohjoismaisten muotoilupiirien kanssa. Design Forum Finland auttoi tuomaan Viroon ja muihin Baltian maihin pohjoismaista muotoiluajattelua ja neuvoi mm. näyttelyiden järjestämiseen liittyviä käytäntöjä. Näyttelyn poliittinen merkitys näkyi jo sen nimessä. Näyttely katkaisi lähes 50 vuotta kestäneen Baltian maiden kulttuurisen eristyksen.